ד"ר גיא בכור: "הכלכלה מזנקת, הביקוש לנשק בשיא; איראן – סכנה לאירופה"

מאיר הוכמן
4 Min Read

יום ב' ל' בסיוון ה'תשפ"ג 15:15

בראיון שנתן ד"ר גיא בכור ביום שישי האחרון בתוכנית 'העולם הבוקר' של אברי גלעד בערוץ 13, דיבר על הכלכלה הישראלית הפורחת, על האינפלציה היורדת ועל הצורך בהורדת הריבית. עוד דיבר ד"ר גיא בכור על המצב של איראן, ועל כך שהפכה לסכנה לאירופה.

צפו:

ד"ר גיא בכור: הנגיד צריך להוריד את הריבית? הכלכלה מזנקת? ומה עם איראן. קרדיט: ערוץ היוטיוב של ד"ר גיא בכור, אתר gplanet

על המצב הכלכלי בישראל אמר ד"ר גיא בכור:

"שער השקל חזר להתייצב כי אנחנו מדינה של תוצר לנפש של 540 מיליארד דולר(!) הגז מוסיף לנו חצי אחוז לצמיחה כל שנה, וזה יגדל לאחוז עם השנים. אנחנו בפתחו של עשור של זהב לישראל. נגיד בנק ישראל עשה נזק כשהעלה את הריבית יותר מידי. העלאת ריבית מופרזת פוגעת בהלוואות, במשכנתאות ובמשכירים שיגלגלו את העלייה בריבית לשוכרים. לנגיד אכפת רק ממדד האינפלציה, יש עוד דברים חוץ מזה".

על המגעים בין ארה"ב לאיראן אמר:

"כנראה שיהיה הסכם גרעין. ההסכם יקפיא את העשרת האורניום ויסיר את הסנקציות. מי שצריכה להיות מוטרדת זו אירופה. אם עד היום אירופה רצתה הסכם וישראל התנגדה, כעת בכירי מערכת הביטחון בישראל רוצים הסכם ואירופה לא, כי השאהדים שאיראן שולחת למלחמה באוקראינה יכולים להגיע לברלין".

על מצבה העגום של אירופה, אמר:

"אירופה חלתה בשאננות מאז מלחמת העולם השנייה והשקיעה ברווחה על חשבון הצבא. עכשיו הם מתחילים לבנות צבאות. מי שמייצר נשק מתעשר, ובראש ארה"ב שהיצוא הביטחוני שלה עולה על %40.ארה"ב מתעשרת על חשבון אירופה פעמיים. ארה"ב מוכרת גז מונזל לאירופה מתחילת מלחמת רוסיה אוקראינה במחירים מופקעים, ועכשיו גם נשק".

על מכירות הנשק בעולם בכלל ובישראל בפרט:

"יפן וגרמניה בונות צבא ובעוד עשור עלולים לפנות נגד המערב.רוסיה ירדה במכירות הנשק ל-%16. הנשק הרוסי ירוד, והביקוש יורד.צרפת נמצאת במקום השלישי עם %11, אחריה סין עם %5.2, כאשר ישראל נמצאת במקום החמישי עם %2.3.מכירות הנשק של ישראל הגיעו השנה לשיא של 12.5 מליארד דולר ובשנה הבאה הצפי הוא כ-15 מליארד דולר.בישראל יש כבר כ-120 חברות ביטחוניות".

"כי לא בחיפזון תצאו ובמנוסה לא תלכון כי הולך לפניכם ה' ומאספכם אלוקי ישראל"

ישעיהו פרק נ"ב פסוק י"ב. עוד רשום בירושלמי מסכת ברכות דף ד' עמוד ב': "ר' חייא בר אבא ורבי שמעון בן חלפתא היו מהלכין בבקעת ארבל וראו אילת השחר. אמר לו ר' חייא: כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קמעא קמעא, כל מה שהיא הולכת, היא רבה והולכת. כמו שכתוב: 'כי אשב בחֹשך ד' אור לי'. כך בתחילה – 'ומרדכי יושב בשער המלך', ואחר-כך 'ויקח המן את הלבוש ואת הסוס', ואחר-כך 'וישב מרדכי אל שער המלך' ואחר-כך 'ומרדכי יצא מלפני המלך במלבוש מלכות', ואחר-כך 'וליהודים הייתה אורה ושמחה'". ומבאר בעל 'אם הבנים שמחה': "הרי דביארו לנו חכמינו האמתיים במקומות הנ"ל, שלא כמו שרבים מבני עמנו מדמים ועולה על לבם שהמשיח יבוא לישראל פתאום כנהר שוטף מאפלה לאור גדול בפעם אחת, כי אם עלייתם תהיה מעט מעט, ממדרגה למדרגה אשר למעלה הימנה, ואחר שיתרגלו לאותה מדרגה יעלו למדרגה שלמעלה ממנה, עד שיעלו ויבואו למדרגה היותר גבוהה על ידי שכבר הורגלו במדרגות העולות סולם בית אל מעט מעט".
שתפו את המאמר

תמיכה בנו!

עזרו לנו לשנות את התודעה מתודעת אוסלו לתודעה יהודית לאומית

100.00 ₪

שתף את הכתבה הזו
Follow:
מאיר הוכמן הוא פובליציסט ועיתונאי עצמאי. גר בירושלים.
השאר תגובה

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר ימנים news

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר ימנים news

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן